Det roliga med litteratur

Alltså, vissa delar av den här valbara kursen är intressanta. Fallstudier skrivna på 1700-talet är faktiskt rätt spännande men däremot är analyserna av dem ibland rätt pretentiösa eller bara lite knepiga. Men det är väl egentligen okej, om de bara inte hade varit så långa.

Idag har jag kämpat mig igenom delar av en väldigt lång artikel och eftersom det tar mig sjuttioelva år så har jag skumläst en del av den nu på slutet. Kanske har jag därför missat sammanhanget men helt plötsligt stötte jag på den här mycket knepiga biten:



Jag har ingen aning om vilka Bertha och Eckbert (fast jag tror de är viktiga i en bok som heter Der Blonde Eckbert, som jag dock inte vet varför den är viktig) är men jag sympatiserar med den sistnämda, jag håller också på att bli galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0