Praktik

Idag skuggade vi AT-läkare en del dag, vilket var skitkul och något som vi inte hade gjort innan. Alla var ihopparade med vars en AT-läkare under dagen. Jag var den enda från klassen på den kirurgiska avdelningen där jag hamnade (på Gartnavel General Hospital, vilket dessutom ligger nära där jag bor). Jag var inte med om någon operation dock, utan var med när de gjorde medicinska grejer och gick rond och gjorde pappersarbete.

Och så fick jag ta tre blodprov (vilket jag lärt mig göra i skolan men bara gjort på låtsasarmar innan!) och sätta in två kanyler (vilket jag aldrig ens sett göras innan!) Det var jättekul att få göra något praktiskt, som dessutom gick bra också! Det känns som jag faktiskt läser till läkare på riktigt nu när jag överlevt första året och dessutom börjat det andra året såhär!

Nästa vecka börjar en intensiv teoretisk period. Det verkar jobbigt men intressant.

Nu - powernap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0