European Narratives of Illness - fem veckor som humanist

Förlåt att jag inte har bloggat på jättelänge, ska bättra mig!

Vi har börjat ett nytt block igen nu, nu ska vi läsa om hjärta, lungor och njurar i fem veckor. Efter det har vi ett valbart block i fem veckor. Vi fick rangordna olika valbara kurser härom veckan. Mina fem första val var bröstcancer, farmakologi, kriminalmedicin, smärtlindring, och virus. Vilket som hade varit användbart i framtiden.

Mitt sjätte, och sista, val var "European Narratives of Illness: Medical and Literary Case Histories Around 1800 and 1900". Eftersom de tydligen hade många platser på den kursen och inte så många ville läsa den så fick jag den. Himla orättvist system för någon som hade bröstcancer som fjärdeval fick det och inte jag, trots att det var mitt första val. I alla fall så ska jag läsa om hur sjukdomar påverkat eller beskrivits i litteratur i fem veckor i början av nästa termin.

Men okej, det är visserligen inte särskilt användbart alls, men det låter roligt. Och jag mejlade kursledaren och frågade om vårt schema och vi har tydligen bara två timmar seminarium i veckan under fem veckor. Torsdagar 14-16. Vi lär behöva läsa rätt mycket inför seminarierna, men förhoppningsvis kommer jag ändå ha gott om tid att repetera en massa av det vi läst under hösten, vilket skulle vara hur bra som helst...!

Och eftersom det verkar som fem ganska lågintensiva veckor (förutom kanske sista veckan när vi måste lämna in en uppsats) så är perioden 21 januari-19 februari en riktigt bra period att komma och hälsa på. Så vet ni det!!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kollar genast kalendern...

2011-11-30 @ 17:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0