"Låtsas att du är adrenalin"

Idag och igår har jag sammanlagt nio timmar schemalagda FRS-labbar, det känns väldigt ovant för vi brukar inte ha så många. PBL och föreläsningar brukar vara bra. När det däremot står "FRS" på schemat vet man aldrig riktigt hur det blir. "FRS" står för "Fixed Resource Session" (jag slutar inte förundras över hur mycket britter älskar förkortningar) och innebär att vi har undervisning i grupper om 60-80 personer.

Igår hade vi en bra labb på morgonen men på eftermiddagen spenderade jag tre timmar på en föreläsning/histologilabb som ungefär en fjärdedel av gruppen gick på - de flesta satte sig och pluggade i biblioteket istället. Av någon anledning skulle vi titta på en massa exempel av kapillärer i mikroskåp. Det kändes lite konstigt eftersom vi inte läser om kapillärer nu utan gjorde det i september och att kapillärer faktiskt är för små för att se ordentligt genom såna mikroskåp. Dessutom var det jättekallt i rummet och luktade formaldehyd.

Nu i morse tittade vi bara på en datorsimulering/tutorial. Det var intressant men jag kunde inte hålla mig för skratt när det kom en spermie och viftade på svansen eller det helt plötsligt stod "pretend you're adrenaline..."

Det kanske är ett bra råd om man vill undvika att öka kaffekonsumptionen de närmaste veckorna.

Kommentarer
Postat av: Mango

Idag gick några i min klass till en PU-heldag bakis, några andra gick och tog venprov på varandra bakis, och några till gick till en obduktion bakis.

Som tur var behövde jag bara lösa några lungfall.

2011-05-05 @ 19:17:59
Postat av: Alex

Aaaj! Inte optimalt! En del i min klass var bakis på dissektion förra veckan, jag hade inte klarat det själv...!

2011-05-05 @ 19:41:11
URL: http://flygandegurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0