Idag slängde vår föreläsare ut en plastgroda i publiken



Jag, Claire och en som heter Jack sitter ofta och pluggar i ett projektrum i biblioteket. När Claire lämnat rummet häromdan och sen kom tillbaka upptäckte hon att bakgrunden på hennes mobil bestod av en psykotisk bild på Jack. Jag lämnade min dator där inne en stund igår och när jag satte på den nu överraskades jag av en skum text i ena kanten av skrivbordet, haha...!

Jo, förresten, kommer ni ihåg den där skittråkiga histologigrejen jag skrev om häromdan? Det spelar egentligen ingen roll, jag tänkte bara berätta om den inledande biten som bestod av en timmes föreläsning.

Utomhus var det nästan tjugo grader och sol. Inne i anatomibyggnaden var det mörkt, kallt och eftersom det är där man dissikerar folk så luktade det formaldehyd. Vi satt på jättegamla, hårda träbänkar i en sal med porträtt av läskiga gubbar på väggarna och lyssnade på en snustorr äldre farbror som malde på. I bakgrunden hördes ljudet av bensågar. Jag slumrade till lite då och då och började halvdrömma och innebillade mig att saker sas som inte alls sas. Det var mycket surrealistiskt.

Och idag slängde våg föreläsare ut en plastgroda i publiken.

Det var allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0