Biblioteket i tentatider

Jag och Claire pluggar i projektrum i medicinbiblioteket. Det är bra för stämningen utanför, där de flesta sitter, är för intensiv för mig. Folk har något maniskt i blicken. Vissa ser man sittandes vid en dator när man går hem på kvällen och nästa morgon sitter de vid samma dator i samma kläder. Och någon dyker upp med en minikyl och en brödrost och sen går alla runt och pratar om att någon dök upp med en minikyl och en brödrost. Och alla dricker kaffe och redbull och tar pro plus-tabletter (koffeintabletter).

Oj, jag doppade precis näsan i mitt kaffe. Det var inte så lyckat. Fast jag har sovit åtta timmar. Så det är lugnt. Igår hade jag sömnbrist och det går inte för jag blir helt dysfunktionell då, typ oproduktiv och känslomässig. Vanligtvis om jag är trött och känslomässig så kanske jag blir känslomässig över något jag läst eller sett på tv till exempel. Igår läste jag folkhälsa. "DET HÄR ÄR JÄTTEHEMSKT VARFÖR MÅR FOLK SÅ DÅLIGT NEEEJ".

Så, alltså, åtta timmars sömn - stabilt.

Okej, nu ska jag få ändan ur vagnen och gå till biblioteket, jag har jättemycket kvar att plugga.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej!



Var rädd om dig. Inga koffeintabletter el annat skräp. man mår inte bra av det. I´ve been there... ;-)



Kram!

2011-05-18 @ 12:32:34
Postat av: Mango

Hahah, varje gång jag går in här får jag ångest över att jag inte pluggar hälften som mycket som du gör, och så får jag mer motivation. Yay!

2011-05-18 @ 21:54:44
Postat av: Alex

Eva - tack :) 2-3 koppar kaffe om dagen och ofta åtta timmars sömn trots att det inte ens är en vecka till tentan, känns rätt stabilt :)



Meng - så himla mycket pluggar jag inte med tanke på att jag har tenta på allt vi gjort under hela året... Dessutom pluggar jag verkligen bara i biblioteket och inte hemma :) Fast motivation är iofs bra ;)

2011-05-19 @ 02:12:16
URL: http://flygandegurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0