London

Oj, förlåt, jag har varit jättedålig på att blogga den senaste veckan. Har hittat på väldigt mycket och varit väldigt förkyld sen så det har bara inte blivit. Nästa vecka kommer jag ha hur mycket som helst att berätta om! Jag kan börja med att berätta om London nu.

Det började med att jag var på ett scrub crawl kvällen innan. Jag ska berätta om det i ett senare inlägg men det innebar i vilket fall som att jag hade sovit fyra timmar natten innan London. Men det var lugnt för jag var pepp och jag drack kaffe.

Först flög jag från Glasgow Prestwick (som inte alls ligger särskilt nära Glasgow) till Stansted. Jag var jättepepp och tyckte det var hur coolt som helst att jag var på väg till London för en helg. Tog bussen från Stansted och såg en massa fina grejer genom fönstret. Först försökte jag vara cool och inte fota genom fönstret. Vi hann åka förbi Tower of London och en del av Themsen och sen funkade det inte längre.






När jag nådde höjden av min ocoolhet försökte jag fota mig själv med London i bakgrunden. Det blev mest asfalt.

Sen kom jag till Victoria Station. Min och Jojos kompis Mike, som vi träffade på Nya Zeeland (se bild nedan för ett kärt minne från en utklädnadskväll när killarna var kvinnliga prostituerade och tjejerna manliga mördare) hade gett oss mycket detajlerade vägbeskrivningar och instruktioner om hur vi skulle mötas så jag och Jojo hittade varandra på ett Starbucks.



Jag kom först och eftersom jag inte hade sovit mycket köpte jag kaffe. Kaffet visade sig vara längre än mitt huvud.


Sen kom Johanna. Jag ville dokumentera att hon kommit men hon var och köpte kaffe så det blev en bild på hennes tröja och väska. Det var lite sorgligt.


Såhär glada var vi att träffas:


Victoria Station såg London-igt ut.


Vi hittade Buckingham Palace.


Sen tog vi tunnelbanan till Clapham, där vår kompis Romeo bor. Victoria Station i rusningstrafik innebar mycket folk. Jag hade börjat tycka att jag började bli storstadsmänniska i Glasgow men på Victoria Station kände jag mig mer som en lantis än jag någonsin gjort i hela mitt liv. Jag och Jojo bara tittade på varandra med uppspärrade ögon, det var så mycket folk överallt!!!

Vi hittade Romeo, åt mat och gick till puben. Romeo är magiker och visade oss ett par trick. Han var duktig, vi fattade ingenting.


Vi hade en väldigt trevlig kväll med Romeo, Mike, Mikes tvillingbror och ett par till trevliga typer.


Sen hamnade vi hemma hos Mikes tvillingbror mitt i natten och pratade om folkmord.

På lördagen gick vi bl.a. till British Museum. Jag och Jojo var jättefascinerade av mumierna, killarna var inte riktigt lika fascinerade. Sen försökte vi hitta Gandalf.


På lördagen träffade vi också lite andra som vi rest med på Nya Zeeland, bl.a. en tjej som bor i Edinburgh som jag inte träffat sen jag flyttade hit. Himla dåligt, jag får ta och åka över nån dag.

På kvällen mådde inte Jojo bra, vilket var väldigt synd. Vi stack tillbaka med Romeo och Romeos lägenhetskompis hade födelsedagsfest som han och jag hamnade på. Helt plötsligt stod jag i ett kök med typ sju personer som pratade grekiska. Jag var väldigt förvirrad innan jag insåg att lägenhetskompisen var grek. Det var en väldigt kul kväll. Jag pratade mest med Romeo och hans sydafrikanska grannar.

Clapham är trevligt.

I söndags var vi på en marknad som Jojo kände till. Det var en fantastisk marknad, jag hade kunnat spendera en hel dag där, måste tillbaka nån gång.

På vägen hem blev jag strandad i Paisley ett tag. Paisley är ett av de mer otrevliga ställena i Skottland. Jag var inte glad. Taxin var dyr.

Men det var en sjukt bra helg, jättekul att umgås med Jojo igen och att träffa folk från resan.

Ikväll ska jag till England igen men till några berg i norra England. Jag är pepp. Ipren, nässpray, vandringskängor och regnjacka. Jag hör av mig efter helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0