Söndageftermiddag

Vad gör en grupp läkarstudenter för att roa sig en söndageftermiddag? Äter choklad och övar blodtryckstagning och ledrörelser. Jag tror jag ska köpa en sphygomomanometer så jag också kan öva på folk. Claire har köpt en blommig, den är väldigt söt.

För övrigt så är nagellacksborttagning den utvalda metoden för att få bort den gröna färgen från vår korridorsvägg.  Synd bara att färgen på väggen försvinner också.

Och den senaste utvecklingen i mitt dialektmysterium är att någon i fredags tyckte jag lät sydafrikansk.

Kommentarer
Postat av: David

Du får prata engelska med mig hela lovet så du får en mycket finare amerikansk dialekt istället! Fast då kanske folk börjar tro att du också kommer från Hawaii...

2011-03-21 @ 21:42:03
Postat av: Alex

Hawaii har aldrig någon gissat, det skulle vara det konstigaste...! Fast jag undrar om det verkligen är konstigare än Sydafrika i och för sig. Sen tycker fortfarande det är ologiskt att låta amerikansk som svensk i Skottland ;)

2011-03-22 @ 00:22:34
URL: http://flygandegurka.blogg.se/
Postat av: David

Nej, jag tänkte bara felaktigt implicera att jag kommer från Hawaii. Hmm. När ska vi prata på Skype? Hör av dig på facebook!

2011-03-22 @ 22:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0