"Vad skönt att göra något lugnt idag" - eller - gången vi klättrade in i Slovakien

Dagen efter Kasprowy Wierche var Alex jätteförkyld och skulle dessutom träffa lite släkt och familj så jag och Meng åkte till Dolina Chochołowska själva. Det började med att vi hyrde cyklar och cyklade längs den fina dalen.

"Vad skönt att göra något lugnt idag" sa Meng, eftersom vi vandrat tre dagar i sträck.

'

Vi lämnade cyklarna, gick den sista biten in i dalen, åt lunch och äppelkaka...



..och bestämde oss för att bestiga ett berg för typ, varför inte? Jag ska inte ljuga, det var jättejobbigt, men det var jättefint så det var lugnt.


Den här vägen går mellan två bergstoppar på gränsen mellan Polen och Slovakien. Vi insåg att vi hade vandrat in i Slovakien.


Varför folk alltid får med fula random detaljer som stolpar på gruppbilder är en evig fråga.

(bild snodd av Meng)


Dagens bästa sms:
Jag till Alex: Oops, Slovakien
Meng till Alex: Oops, bergspass
Alex till Meng: Okej, jag väntar på flamingo

Vi tänkte ta en annan väg ner för berget, som i princip följde gränsen mellan Polen och Slovakien. Det visade sig att den verkligen gick rakt ner för berget. Det var brant och stenigt. Meng trodde att vi skulle dö och att Robert Frost var dum som tog "the road less travelled by" och att han säkert dog för att han "made a huge mistake". Jag tyckte det var en kul väg.



(bild snodd av Meng)

Sen hittade vi en väg som ledde oss tillbaka in i Polen och Dolina Chocholowska.




Vi kom tillbaka till Zakopane, hittade Alex och åt lody (även kallat "glass" men det är inte lika roligt).


Sen åkte vi upp och tittade på utsikten över Zakopane men det får ett eget inlägg för det här blir jättelångt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0