Jag gillar att jobba

På måndag börjar jag jobba ordentligt igen. Jobbade två pass den här veckan och det var rätt trevligt. Jag hatar att gå upp på morgonen, och jag gillar inte att planera runt ett arbetspass, men när jag väl är på jobbet så trivs jag.

Det känns som att jag gör något konkret när jag jobbar, och något meningsfullt. Jag vet att jag pluggar för att jag ska få ett jobb och jag gillar att plugga, men det handlar om att sitta och läsa och det handlar om mig och mitt lärande. Jag gillar att ta hand om folk, att försöka göra ett bra jobb och göra någon kanske bara lite gladare. Allt på jobbet är inte kul, ibland är det mest bajs, men jag gillar i alla fall att jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0