Kreativ problemlösning

Problemet med att vara i biblioteket till sent är att det blir dyrt att köpa mat ute, och eftersom vi varken har kylskåp eller mikrovågsugn i medicinbyggnaden är det lite jobbigt att ta med sig mat. Det blir därmed sena middagar, och igår, eftersom jag var trött när jag kom hem, blev det ingen middag alls. Det tyckte jag inte alls om. Jag blir totalt dysfunktionell utan regelbundna måltider, så det var dags att komma på kreativa lösningar på det här problemet.

Utanför biblioteket har vi en vattengrej som man kan få både kallt, varmt och jättevarmt vatten från. Det jättevarma vattnet är typ tevatten och i princip kokhett. Idag tog min partner in crime, Claire, med sig en gryta. Det ligger ett Tesco ett par minuter från medicinbyggnaden och eftersom tortellini bara tar två minuter att koka så satt vi i ett hörn i ett projektrum i biblioteket och lagade mat - hur bra som helst...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0