En liten värld?

Ibland känns världen väldigt liten. Igår när jag var ute pratade jag med en irländsk kursares flickvän och det visade sig att vi båda kände samma sydafrikanska person. Hon hade vuxit upp med tjejen i Sydafrika och jag träffade henne i Istanbul för två år sedan. Himla underligt.

Under freshers' week hände också något underligt när ett par irländska kursare presenterade mig för sin korridorare.
"Alex, det här är Hampus, han kommer också från Sverige, han kommer från en stad som heter Lund".
Haha, va?

Och egentligen är ju världen inte liten alls, med sex (eller är det sju nu?) miljarder människor och så himla många nya personer man träffar hela tiden. Ibland känns världen kanske lite för stor snarare än liten, lite svår att greppa. Jag tycker det är lite svårt att begripa sig på saker och ting, sociala situationer och sånt, när man inte känner personerna som är inblandade. Man vet inte hur folk kommer uppföra sig riktigt och framförallt vet man inte varför de gör det. Det är intressant men också opraktiskt och lite jobbigt ibland. Men det är ju bra att det finns en så otrolig variation på människor, bara man lär känna några mer på djupet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0