Edinburgh Julmarknad

Igår var jag på födelsedagsfest och sen klubb och när vi var inne på klubben började det snöa jättemycket utanför. Nu ligger här ett lager snö. Det är fint. Jag gillar snö, allt är så ljust och fint.


Snöigt Murano Street i morse.

Idag var vi en tio pers (mest irländare) som tog tåget in till Edinburgh Christmas Market. Det kändes väldigt underligt att bara kunna sticka över till Edinburgh för en dag. Jag har varit där två gånger innan, en gång med Meng och Isabella och en gång med mamma. Båda gångerna var jag nog typisk turist men nu stack jag över eftersom jag bor i närheten och jag var med folk som jag känner för att jag bor här. Konstigt, mycket konstigt.

Edinburgh är en väldigt fin stad. Jag pluggar hellre i Glasgow eftersom det känns mindre snobbigt, men det skulle vara intressant att bo i Edinburgh nån gång. Fin stad som sagt. Sjukt mycket folk på marknaden idag dock...!



Snötäckt Edinburgh


Walter Scott Monument och pariserhjul


Snötäckt Edinburgh (slottet är till höger)


Lunch: haggis, neeps and tatties. Det var faktiskt riktigt gott! Trodde inte det skulle vara det eftersom haggis består av malda fårinälvor och är rätt ökänt, men det smakade bra...

När jag kom hem och sa till en korridorare att jag ätit ordentlig haggis så sa han att han fångade en haggis vid Loch Lomond förra veckan och att det var en level 9 haggis som var röd och blinkade och sen dillade han nåt om pokemon och envisades med att Loch Lomond är enda stället att fånga en haggis. Det var lite konstigt.


Christmas market



Edinburgh sett från pariserhjulet (slott till vänster)


Kvällen avslutades med en stund på en pub, restaurang, slänggungor och sen tåget hem. Mycket trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: David

Beskrivningen stämmer väl in på Magikarp, som är en mycket patetisk pokémon som inte kan göra mycket mer än att plaska lite grann. Möjligen skulle din korridorare kunnat ha skämtat om att Loch Lomond skulle vara sjön där Magikarp finns i stora mängder, Lake of Rage. Men haggis är ju nu ingen fisk, så kopplingen är möjligtvis lite diffus (detta var ett helt seriöst inlägg).

2010-11-28 @ 11:49:39
Postat av: Alex

Tack för att du redde ut det här åt mig...

2010-11-28 @ 12:09:57
URL: http://flygandegurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0