Glasgow, lägenhet etc.

Nu är jag på plats i lägenheten, efter en resa med väldigt mycket packning (åtminstone fick jag många längs vägen att skratta) och en dansk skolklass som satt precis vid mig på planet. De som satt allra närmast mig sjöng sista halvtimmen av flygresan. Jag var inte road.

Sitter på min säng i ett rum fullt av lådor och väskor nu, känns lite overkligt att jag faktiskt bor här, vande mig vid att vara hemma nu under sommaren. Känns konstigt att inte träffa familj och vännerna därhemma på ett tag. Det är det allra jobbigaste för mig med att bo utomlands. Efter det kommer stora mängder packning och pappersarbete. Kulturskillnader kan visserligen också vara jobbiga, men det är intressant också.

Middag med folk i fredags var jättetrevligt. Känns jättebra att det är som vanligt med kompisar när jag är hemma, det betyder jättemycket. Och så fick vi några fina gruppbilder! (ja, jag ska dropboxa dem, jag lovar!)



Nu ska jag gå och testa duschen och sen se om jag kan sno lite frukost av nån av dem jag bor med. Det var jättekul att träffa dem igen igår, ska bli jättekul att bo här. Goda nyheter är för övrigt att de gillar bananagrams!

Sen har jag mycket jobb med att få i ordning mitt rum, men det ska nog gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0