Äventyr på IKEA

Igår var en bra dag, det var jättefint väder så jag stack ut och sprang längs floden, bort till Kelvingrove Park. Vår lägenhet har ett jättebra läge eftersom den ligger precis vid botaniska trädgården och floden, nära universitetet men tillräckligt långt ifrån det för att det ska vara tyst och lugnt.

Sen kom Judi på besök, vilket var jättetrevligt, och nu har vi bjudit en gäst på kaffe och kvällsmat här! Därefter stack vi till IKEA!

IKEA utomlands är en lite förvirrande upplevelse. Eller, jag tycker generellt att IKEA är lite förvirrande, och lägg sen till att alla namn på saker är på svenska samtidigt som man är där med folk man pratar engelska med. Det förvirrade mig i alla fall.

Eftersom vi inte var jättetidigt på IKEA så slutade det med att vi sprang runt och hämtade paket på lagret med vansinnig fart. Det var väldigt komiskt, och dessutom spelades nån glad och småhetsig musik samtidigt vilket gjorde det ännu lustigare. Vi var de allra sista kunderna som gick därifrån till slut, dock hade jag vid det laget i alla fall lyckatds införskaffa garderober, nattduksbord, lampor, lådor, tallrikar och mycket mer.

Sen satt jag och Claire i hallen mitt i natten och monterade möbler. Jag kunde inte sluta organisera grejer på mitt rum när garderoberna väl var uppe och slutade nog inte förrän halv fem. Hej dygnsrytm! Men det börjar likna något här nu, när  bokhyllan väl kommer på lördag (den gick inte in i Robs bil så den får bli levererad) så blir det här nog bra alltså...


Möbelmonterade in action, fortfarande osäker på om det är en garderob eller en båt... ett par minuter senare kapsejsade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0