Helg i Northumberland

I helgen var jag i Northumberland med Tom. I lördags cyklade vi runt på små landsvägar, ungefär sex mil sammanlagt. Vi stannade och gick runt lite i en fin park också.


Wallington House gardens.

På kvällen kollade vi på fyrverkerier eftersom det var den femte november och därmed Guy Fawkes Night. Nån gång för jättelängesen misslyckades Guy Fawkes med att spränga det brittiska parlamentet den femte november och därför tänder man ett bål (och kastar in en Guy Fawkes-docka i det) och smäller en massa fyrverkerier varje år.

Igår åkte vi till stranden. Där fanns en fin gammal ruin.


Tom och hans hund på väg mot Dunstanburgh Castle.


Alex, hund, slott. Väldigt kul hund.


Strand.


Lunch på stranden. Jag älskar att gå barfota på stranden, även i november! Det såg ganska roligt ut när alla andra gick runt i sina jättetjocka jackor och hade långbyxor och allt och vi sprang runt där med bara fötter och ben. Vandringsbyxor som man kan knäppa av nedre delen från är himla praktiska...! (inte för att jag inte skvätte ner mig själv lite ändå, hm)


Slott där de filmade många av utemiljöerna till Harry Potter.


Väg genom stadsmuren i en mysig liten stad i Northumberland.

Trevlig helg. Nu, plugg!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Fina bilder! Första och strandbilden bästa tycker jag.

2011-11-07 @ 13:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0