I alla fall så fick jag glass

På fredag fyller jag år och då ska jag gå ut och äta med lite kompisar. Efter att ha sett någon fira sin födelsedag på hamburgarstället Ketchup förra eller förrförra veckan bestämde jag mig för att inte gå dit då.

Idag var vi på Ketchup efter skolan - jag åt en sån där hamburgare med brieost och tranbärssylt igen, himla god! - och eftersom jag fyller år på fredag bestämde sig en jag var där med för att tala om för personalen att det var min födelsedag. Det var jag inte alls med på.

Några minuter senare dämpades ljuset, det spelades skithög musik som gick "it's your birthday!!!" och all personalen kom ut och stod och klappade och hoppade. Han som talat om för dem att det var min födelsedag klappade och typ studsade han också och alla som var på restaurangen tittade på vårt bord.

Men i alla fall så fick jag glass.

Kommentarer
Postat av: David

Tror du att detta mottagande med anledning av din födelsedag kommer att leda till att du besöker Ketchup igen? Det låter mer som om detta skulle ha motsatt effekt :)

Ställets namn får mig att osökt fundera på om varumärkesskyddet för ketchup har löpt ut...

2011-05-12 @ 16:59:04
Postat av: Alex

Nä, alltså, sånt är lite awkward tycker jag. Fast ketchup har skitgoda hamburgare så jag kommer absolut dit igen, bara inte när jag snart fyller år...



Har "ketchup" någonsin varit varumärksskyddat? :O Jag menar, heinz, felix etc. kallar ju alla det ketchup?

2011-05-12 @ 20:01:23
URL: http://flygandegurka.blogg.se/
Postat av: David

Det kanske det inte har... Heinz var visst först på marknaden, och de kallade varan också för ketchup. Undrar var ordet kommer ifrån? Wikipedia! Ketchup har visst utvecklats som ett ord på tomatsås/fisksås... det visste jag inte innan! Slutsats: kan inte vara ett varumärke.

2011-05-13 @ 20:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0