Födelsedag

Nu är jag tjugoett. Det har varit en bra dag.



Ja, jag har på mig nån form av regnhätta. Jag vet inte heller riktigt varför.

Mel och Ellen gav mig en skotsrutig badanka (det hade jag inte!) och en regnhätta. Jag vet inte varför dem gav mig en regnhätta, men de sa att de hade undrat om jag faktiskt skulle sätta på mig den och sen kom de ihåg att jag gick till en föreläsning utklädd till nyckelpiga. Så, regnhätta.

När vi gick till puben efter att vi hade ätit middag ute så frågade en man mig om jag var hans döda farmor, för hon brukade tydligen ha på sig såna. Jag sa visst, och att jag dessutom var en zombie-farmor. Skumma typer.

Men i alla fall. Vad har jag gjort idag... Jo, vid midnatt var jag i biblioteket och Claire sjöng "happy birthday". Förra året stod jag i en nattklubbskö vid tolvslaget, men så blir det när man har tentor snart.

I morse öppnade jag ett paket från mamma och pappa.  Det kom för tre dagar sen men jag lyckades hålla tassarna borta från det (förutom lite nätt skakande kanske).

I paketen låg örhängen, armband, läppstift och springtröja - jättebra!

Det var flera som gav mig något idag, vilket gjorde mig lite förvånad men väldigt glad. Claire gav mig chokladmjölkspulver med cocossmak (!!!!!!), en liten blommig börs och fin ögonskugga. Och påsen men grejerna var fantastisk, det var ärtor på den och så stod det "ha pea birthday!" (hahahaha!) Och så var det Disneyprinsessor och rosa på pappret (Claire och rosa är en väldigt vanligt återkommande kombination).

Sen fick jag choklad och en liten flaska vin av Hannah med motivationen att en större flaska skulle ha negativa effekter på mitt tentaplugg - något som roade mig när Dualtach och Mohammed dök upp en stund senare och gav mig varsen jätteflaska cocktail-mojs. Det får jag spara tills efter tentorna, de två killarna ska t.ex. ha en fest samma kväll som vi skrivit dem.


Födelsedagspresenter (wow, vilken bloggare jag blivit, t.om. bilder på födelsedagspresnter, hmm). Alltså, påsarna är ju tomma men jag tyckte de var fina så de fick vara med på bilden.

På kvällen var vi femton som gick ut och åt. Stället jag hade bokat bord på (Zizzi på Cresswell Lane) var jättebra, skitgod mat till helt okej pris, gott vin, jättefin inredning, stor och ljus lokal, och proffsig personal. Så det var ju jättebra eftersom jag aldrig varit där innan utan bara tyckte det såg bra ut... Och sen tycker jag det är jättetrevligt att gå ut och äta istället för att gå ut - mer personligt!


Jag, Judi, Julia, Caitlin, Bethan, Rob, Mo, Dualtach, Jack, Mel, Hannah, Ellen, Saba, Hannah, och så tog Claire bilden.


...och så blev det mer sjungande men den här gången var det ingen högljudd musik eller hoppande personal åtminstone och Colin the Caterpiller bestod av väldigt mycket choklad (jag åt upp hans huvud och Claire åt rumpan!)

Sen stack vissa tillbaka till biblioteket och några av oss gick till en pub där några till (som hängt i biblioteket tills dess) mötte upp. Det var en bra kväll!

Fast jag saknar er därhemma, det var inte samma sak att öppna paketen i morse utan mamma och pappa där och jag önskar att jag kunnat fira tillsammans med vänner hemifrån med! Men jag har fått födelsedagskort/mejl/facebookhälsningar/sms från väldigt många så det gör mig också jätteglad (dock så borde jag sett till att jag inte får mejl varje gång nån skriver i min logg så här lagom till födelsedagen - 83 himla mejl att radera, tror en del skickar födelsedagshälsningar till varenda person de är facebookvän med...)



Haha, och så fick jag en rolig hälsning av Meng också. Den tyckte jag om.

Och så sammanfattade Isabella vad det innebär att jag fyller tjugoett, vilket jag hoppas är okej att jag lägger upp här:
Nu är du seriöst jättegammal. Du är mer än halvvägs till tant, får dricka i alla delstater i USA, spela om pengar (och lagligt ha sex där), du får lov att hyra bil på de allra flesta ställen, du får ta körkort till buss och tung motorcykel (alla sorter), gå på uteställen som har 21-årsgräns och du kan säga att du är i tjugoårsåldern.
När du är så här gammal är det ju tur att du har koll på alla viktiga saker:
  • Pluggar pretto-program på universitetet
  • Flyttat hemifrån
  • Rest till andra sidan jordklotet
  • Flyttat långt hemifrån
  • Har körkort
  • Lärt dig tycka om kaffe och rött vin
  • Pluggar utomlands
  • Jobbar med folk som är gamla för att lära dig bli gammal och vis
  • Uppskattar hembakat bröd
Hahaha, tack alla för att ni hört av er idag, jag har haft en jättebra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0