Artighet och wombats

Jag tror killarna är artigare i det här landet, typ håller upp dörrar och sånt. Jag blir förvirrad av artighet, man får typ skynda sig genom dörren så ingen behöver hålla uppe den för länge, och sen kanske man ska ta över att hålla den, eller så ska man... ja, och så måste man säga tack hela tiden.

Det är visserligen bra att vara artig antar jag, fast jag tycker inte det borde ha med kön att göra. Jag fattar inte heller varför killar ska betala om man går ut, ingen logik i det alls om båda t.ex. är studenter och har typ samma ekonomi.

Men i alla fall, nu är det biblioteketsdags. Jag tar med min wombat och en uppskruvbar anka som maskotar tror jag. Lustig historia det där. Fick wombaten av en australiensisk kompis som tyckte jag behövde en egen wombat. Gick in i projektrummet i biblioteket i förrgår och såg något lurvigt på skrivbordet och hoppade till rejält innan jag insåg att det bara var min wombat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0