Scrub crawl

Okej, en bilförsäkringsreklam som börjar med att prata om ätbara paraply? Konstigaste jag hört idag. Lollybrolly.

I alla fall så tänkte jag berätta om scrub crawl eftersom jag inte gjort det innan.

Pub crawl: pubrunda.
Sub crawl: pub runda där man åker runt i Glasgows tunnelbana (som går i en cirkel, medurs eller moturs) och går av på alla (eller nästan alla) stationerna och går till närmaste puben.
Scrub crawl/scrubby: sub crawl fast alla är klädda i scrubs (och pluggar antagligen något sjukvårdsrelaterat).

Kvällen innan London var jag på ett scrub crawl. Det var roligt, vi sjöng bl.a. karaoke på en pub, lekte på en lekplats och gjorde en mänsklig pyramid i centrala Glasgow innan vi hamnade på en klubb. Vi var indelade i grupper eftersom vi hade blivit utslängda från tunnelbanan om vi försökt åka allihop samtidigt. Jag var med i grupp 1 som var framme på klubben först och där så pass tidigt att dansgolvet var helt tomt. Jag, Claire och en kanadensare tog över hela dansgolvet och knäppdansade. Det var skitkul. Sen dök fler och fler upp och hängde på.


Karaoke nånstans i södra Glasgow



Mänsklig pyramid som börjar falla ihop. Det var lite smått plågsamt.


Knäppdansande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0