Fastan

Idag börjar fastan. Jag avstår från alkohol det här året. Det känns bra. Som jag ser det handlar fastan om att avstå från något för att ge pengarna man skulle spenderat på det man avstår ifrån till välgörenhet, för att utmana sig själv och för att påminna sig själv om vissa saker som är viktiga och viktiga att tänka på.

Första året på universitetet är nog inte det lättaste tillfället att avstå från alkohol och det ska bli intressant. Jag är rätt trött på att festa just nu i vilket fall som, åtminstone på att klubba. Jag undrar hur folk kommer reagera och om det kommer vara jobbigt. Förhoppningsvis är det det inte, jag drack ju inte alkohol innan jag var arton och jag har varit på fester utan att dricka förr, senast igår när jag bara inte kände för det.

Det som är mest synd är faktiskt att jag inte kan ta ett glas vin med folk när jag är hemma på lovet, det är det enda jag skulle känna mig sugen på just nu och mest bara för att det är mysigt.

Kommentarer
Postat av: Mango

Alkohol är nog den bästa saken att avstå från. Det är dyrt, ohälsosamt och ganska onödigt egentligen. Så I support you!

2011-03-10 @ 11:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0