Vi besteg en stor hjälm

Igår hälsade jag på Isabella i Landskrona och gick en sväng på Landskronakarnevalen, vilket vi brukar göra på sommaren. Det är alltid trevligt. Sen gick vi en promenad och besteg en gammal bunker med en stor soldathjälm på.



Jag tog en inte så smart väg upp där det var svårt att få fäste (jag är inte särskilt bra på att klättra heller):


Isabella hittade en bättre väg (här dock på väg ner):


Sen var det bara hjälmen kvar. Det var ett riktigt projekt för det gick inte att få fotfäste. Det hela var himla kul och såg nog himla kul ut också. Jag hjälpte Isabella genom att knuffa på henne. Sen drog hon lite i mig och jag typ slängde mig upp. Så det gick (efter en del försök)! Och vi kan nog ha underhållit alla i närheten på kuppen...


Därefter lekte vi på lekplatser och gick till citadellet.



Nedan är världens sämsta lekställning. Det finns ingenstans att hålla i sig ordentligt varken när man klättrar eller när man åker och om man inte försöker hålla i sig och bromsa farten när man åker nerför den turkosa maskliknande grejen så trillar man faktiskt av. Dessutom skakar allt lite eftersom det inte verkar sitta fast ordentligt. Skitfarligt. Undrar om ingen får provleka lekplatser innan de byggs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0