Sjöben

På tisdag har jag tid hos optiker och sen borde det inte dröja jättelänge innan jag har nya glasögon. Jag borde ha fixat nya glasögon för länge sen för min syn har ändrat en del de senaste åren. Glasögonen jag har nu korrigerar t.ex. för brytningsfel som jag nog inte riktigt har längre, och åtminstone inte korrigeras med mina linser.

Detta har gjort att jag blir jätteförvirrad när jag använder mina glasögon. Jag vet inte riktigt var jag har saker och ting eller mig själv för den delen - det är lite som att ha sjöben. Alltså har jag inte använt mina glasögon mycket de senaste månaderna. Nu är jag förkyld så då har jag varit tvungen och därmed gått runt med pseudo-sjöben lite sporadiskt de senaste dagarna. Nya glasögon ska bli jätteskönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0