Iförd okänd hatt

Igårkväll gick jag ut utan en hatt men kom hem iförd en okänd hatt. Försöker lista ut vem hatten tillhör, än så länge utan framgång. Trodde den tillhörde en utav två killar som jag sett i hatt tidigare på kvällen. Sen stötte vi på dem på vägen hem och båda hade på sig sin hatt. För övrigt var jag inte full igårkväll, jag hade druckit två öl och kom ändå hem i en främmande hatt. Lustigt det där.


Sist jag var på fest hos de vi var hos igår kom jag hem iförd en julmönstrad fluga.

PBL:n nu handlar om alkohol. Jag har tänkt en del på alkohol den senaste tiden. Jag är lite trött på alkohol, det är för mycket fokus på det. I fredags och lördags var jag ute och drack två öl på en kväll. Blev lite berusad men inte full. Det är lagom. Och det känns lagom dagen efter med, att vara bakis kan förstöra en hel dag.

Har jag bloggat om buckfast? Buckfast är ett 15% brittiskt vin med mer koffein i än redbull. En gång var jag med om att någon blandade buckfast med redbull också. Det är typ hjärtattack på flaska. Jag har smakat när någon annan har druckit av det, men jag tror jag skulle må skit om jag spenderade en kväll "on the buckie". Det tror jag i och för sig att alla gör?

Supkulturen här (och i viss mån hemma också) är rätt skrämmande när man börjar tänka på det.

Återkommer med fler reflektioner vid något senare tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Mango

Söt lax är söt :D

2011-01-31 @ 18:10:37
Postat av: David

Lax borde ha fluga oftare. Detta är första gången jag ser en lax i fluga. Två öl låter som en bra mängd, inte för mycket och inte för lite :)

2011-01-31 @ 20:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0