Ett dygn efter ankomst

Murano Street. Köket är fortfarande skitigt, hittade all min post nerspilld av något äckligt och kladdigt brunt, inga av mina tre koppar syns till någonstans i köket, kylen luktar illa av all mat folk lämnat kvar över julen, det har möglat i duschen eftersom någon lämnat en fuktig sån där svampsak i den, och sängen är inte överhuvudtaget lika skön som hemma. Alltså, jag är glad att få en riktig studentupplevelse och allt det där men jag skulle föredra om jag hade den bakom mig...!

Men! Det otroligt kalla rummet värmdes snabbt upp av min värmefläkt (som jag köpte i december men nog glömt nämna här eftersom alla frågade mig om jag hade det kallt när jag kom hem), jag gick och köpte en kaffekokare, insåg att mina limegröna mått också inkluderade ett kaffemått, lyckades tillaga en massa kaffe, och lyckades få in de flesta av mina kläder i lådor och garderob (success!!!).

Har fortfarande inte lyckats röja rummet ordentligt och sorterat mina grejer men väskorna är i alla fall tömda (och golvet rätt fullt). Nu ska jag gå och fika och så tar jag nog tag i fixandet igen ikväll.


Fick en gosedjurshjärncell i julklapp av Johanna. Jag försöker övertala den att plugga åt mig. Den bara tittar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0