Menghelg i Glasgow

I helgen hade jag finbesök så därför har det varit ganska tyst på bloggen. Jo, och innan Meng kom städade jag och det tog typ tid och grejer.

Nu ska jag berätta om min och Mengs helg. Det var en bra helg.


Först hittade jag Meng på stan.


Vi blåste upp en luftmaddrass i mitt välstädade rum (obs! lägg märke till att ni ser mitt rum på bilden, detta är en sällan förekommande förteelse!)

Sen åkte vi på välgörenhetsmiddag med typ 30 pers hos min föreläsare mitt ute i ingenstans. Han är en legend i min klass och hans hus var skitcoolt med en massa häftiga grejer.

På lördagen åkte vi till Loch Lomond. Loch Lomond var fint.










På kvällen var vi ute med folk jag känner. Här är jag, Claire och Meng på klubben Art School:


Igår gick vi den fina vägen längs floden (se tidigare blogginlägg) till Kelvingrove Art Gallery and Museum. Fruktansvärt att jag inte varit där tidigare...!


Kelvingrove Art Gallery and Museum, ett ställe där de har...

...konst av olika slag och från olika länder, en egyptisk samling...

...naturhistoriska utställningar med uppstoppade djur och galna Darwin...

...flygande huvuden...

...whisky bland de uppstoppade djuren...

...statyer...

...och saker som skulle skrämma Lol:


Vi traskade vidare.

Universitetets huvudbyggnad sedd från en gata nära museumet.


Vi gick på stan, åt haggis, gick till Hillhead Bookclub (en favoritpub) med Linus, återupplevde hur det är att sova som en björn och sånt där. Meng tyckte om haggis. Jag tycker också om haggis. Jag har inte träffat någon som inte gillar haggis. Det må vara hjärta, lungor och lever i en magsäck, men gott är det!

I morse gjorde vi scones. Om nom nom. Sen sa vi hejdå och hade lite separationsångest. Men jag kommer snart hem på påsklov!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0