Promenad längs floden

Idag är jag trött. Så jag har mest tittat på tv-serier i sängen. Fast jag var ute ett par timmar också för det var en jättevacker dag idag, klarblå himmel och varmt i solen.

Köpte en cappuchino, lax- och creme cheesebagel och kanel- russin bagel och gick och satte mig i mitt träd vid floden. Underbart. Älskar det trädet. Gillar att återkomma till platser vid olika årstider och i olika sinnesstämningar.

Har alltid trott att det var floden Clyde jag suttit vid men det är tydligen Kelvin. Där ser man. Förklarar varför man kommer till Kelvingrove Park sen. Dit gick jag idag också, träffade Claire och gick samma väg tillbaka. Där är fint.


Om nom nom (okej, jag känner mig väldigt mycket som en bloggare när jag lägger upp bilder på vad jag äter men det här var liksom höjdpunkten av min dag, okej! Kaffet var skitgott! Och det var lax! Och bröd! Och jag var sjukt nöjd med läget)


Den bron går jag över på väg till skolan varje morgon


Om man ska till östra delen av campus (vilket jag vanligtvis inte ska) så går man över bron vid den här kyrkan istället för den första bron.


Bra ställe för promenader och jogging.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0