Kirurgi

Jag går ibland på föreläsningar för skojs skull. Ikväll var jag på en föreläsning om att vara ST-läkare i neurokirurgi. Det var intressant men jag tror inte jag skulle vilja vara neurokirurg. Jag tror inte jag vill bli kirurg helt enkelt.

Jag vill bli läkare på grund av patienterna - då får de gärna vara vakna lite större del av tiden. Jag har inte heller världens bästa precision, eller intresset riktigt.

Dessutom verkar neurokirurger jobba skitmycket. Inte så att jag totalt saknar arbetsmoral eller nåt, men neurokirurgen som pratade med oss hade varit uppe i 36 timmar eftersom han haft jour under natten (alltså, han hade jobbat igår, inatt och idag). Han stod och drack en energidryck. Jobbig livsstil...

Appropå det där med livsstil så kom jag på att det är lättare att etablera en livsstil när man har ett liv. Alltså, när jag flyttade hit och inte kände någon eller visste någonting så var det viktigaste ju att lära känna folk och vänja mig vid att vara här. När man väl har ett liv på ett ställe så kan man börja tänka mer på saker som typ sömn, mat, träning, livsfilosofi etc. Det var det jag tänkte att vara vuxen handlar lite om, att välja hur man lever sitt liv. Och nu har jag i alla fall ett liv här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0