Jullov!!!

Efter en väldigt hektisk sista vecka i Glasgow så är jag hemma i Lund sen i fredags! Det är jättekul att vara hemma och jag ser jättemycket fram emot att träffa alla kompisar och hälsa på släkt nu i veckorna!

I veckan nu innan jag åkte hem så var jag ute när en kompis fyllde år, hade vin- och ostkväll med min PBL-grupp, träffade Tom, och så var det julfest i torsdags. Det bor kursare i två andra lägenheter på vår gata så vi gick mellan de tre lägenheterna och drack en viss drink i varje lägenhet. Det var väldigt trevligt, förutom i början, när jag gick vilse på min egen gata.

Jag vet, det låter inte jätteskickligt. Men okej, vad som hände var att jag kom lite senare till det första stället eftersom jag höll på att packa (fyllde en hel resväska med julklappar!!), och eftersom jag packat ner min dator utan att dubbelkolla så var jag inte hundra på vilket hus det var jag skulle till. Men jag var rätt säker och vandrade iväg. Sen insåg jag att ingen av knapparna till porttelefonen hade lägenhetsnumret markera. Jag ville ju inte bara trycka på massa knappar när jag inte var helt säker på att det var rätt hus så jag försökte ringa folk och fråga vilket hus och vilken portelefonknapp det var. Men min telefon ville inte ringa. Och den ville inte sms:a förrän på fjärde försöket, och det hjälpte inte för Claire hade ändå inte sin telefon på sig. Efter att ha vandrat runt förvirrad en stund så gick jag hem och försökte ringa från hemtelefonen. Två personer svarade inte. Till sist funkade min mobil och jag nådde tjejen vi skulle till och dök till slut upp på festen hos min granne en halvtimme efter att jag gått hemifrån...

Men resten av kvällen var jättetrevlig!

I fredags blev det panik när jag skulle ta taxi till busstationen och insåg att det kommit snö under natten och inte gick att få tag på taxi (för Skottland kan som bekant inte hantera snö!). Men det löste sig. Och sen fick jag vänta en timme på Kastrup eftersom jag inte kom med några himla tåg eftersom de var jättefulla p.g.a. strejk och alla bara trängde sig och var jätteotrevliga och osympatiska. Till slut kom jag hem och har umgåtts med familjen! Härligt!

Idag kom en kursare från Glasgow och hennes pojkvän, som funderar på att göra en masters i Lund eller Uppsala, på besök. Så jag har lekt turistguide i Lund - roligt!!

Okej, det här blev ett jättelångt inlägg, jag ska försöka uppdatera oftare istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0