Stugan

Idag ska vi upp till farmor och farfars stuga vid Finjasjön några stycken - ska bli jättekul! Kvalitetstid med vänner!

Jag och mamma var uppe och städade i tisdags och hittade en död mus. Den var jätteäcklig och kvaddad. Min teori är att den gnagt på maskindiskmedlet, blivit galen, bajsat runt lite och sen fastnat i fönsterkarmen på något mystiskt vis. Jag och mamma tyckte det var jätteäckligt. Vi skrek och klarade inte av att röra vid den. Det skulle nog sett jätteroligt ut om någon hade sett oss. Till slut, med plasthandske och trädgårdshandske, så flyttade jag på den.

Jag har en teori om att avsky för döda gnagare och gnagare i allmänhet är ett evolutionärt drag som uppstod under pestens tid. Hade du inte svårt för döda gnagare i Europa på den tiden så överlevde du ju säkert inte. Det är alltså helt logiskt att få rysningar av döda möss.

Men nu är stugan musfri och städad (tack för all hjälpen mamma!) och det här ska bli en bra helg! Vi hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0