Jag känner mig aldrig så svensk som när jag är utomlands

Jag känner mig aldrig så svensk som när jag är utomlands. Därmed känner jag mig generellt rätt svensk just nu eftersom jag bor utomlands. Men när man får ha samtal om ikea minst en gång i veckan, saknar lingongrova i mataffären eller får höra att man göra vansinnigt starkt kaffe trots att man själv tycker det är helt normalt - då påminns man om att man är svensk.

Svenskar känns också som ett mycket hälsosammare folk, vilket jag är rätt säker på att jag skrivit om innan. Men det är helt sjukt hur onyttiga skottarna är - måndagen innan jag åkte tillbaka till Glasgow gick jag på ICA och handlade mat och påskägg, när jag kom till Glasgow två dagar senare och gick till Tesco slogs jag verkligen av skillnaden.

För att ta ett exempel så fanns det hylla efter hylla med stora chokladpåskägg till halva priset på Tesco (se bilden) - och då var det bättre än "ta 3 betala för 1" som de hade innan lovet.


Kommentarer
Postat av: David

Ohh! Billigt, och det är choklad! Köp några till mig! :) Det kanske är så skottarna tänker? Hoppas att du kommer bo nära en bra mataffär nu när du flyttar! Fast du tyckte väl ändå att Tesco var en bra affär med stort utbud (dock inte alltid på rätt saker) om man jämför med andra i Skottland?

2011-04-25 @ 20:24:33
Postat av: Alex

Nä, stora tesco har mycket bättre utbud än de flesta affärer i närheten just för att det är så stort. Sen har inga mataffärer här typ färsk jäst och det verkar svårt att hitta typ rågmjöl eller dinkelmjöl och sånt rent generellt.



Jag kommer fortfarande bo ganska nära stora tesco sen :) Och så finns ett litet tesco, ett iceland och ett waitrose (och waitrose har riktigt bra, men inte så billig mat) på Byres Road mellan skolan och lägenheten :)

2011-04-28 @ 01:29:33
URL: http://flygandegurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0