Fint besök från Sverige

Måndag. I morse följde jag Koc till tunnelbanan. Det var mörkt och blankt och tomt på gatorna. Inga studenter är uppe så tidigt.

I helgen var Koc här på besök, vilket var mycket trevligt. Fredagkvällen spenderade jag på en inflyttningsfest men lördag och söndag var jag med Koc och Linus. Jag undrar vad Koc måste tänkt om Glasgow i lördags, efter att ha upplevt brandlarm, säckpipemusik i princip överallt vi gick, neds (typ ungdomsbrottslingar som drar runt och stör folk) vid bron på väg hem på lördagkvällen, ytterligare lite brandlarm och poliser som gick runt och knackade på hos alla i Linus korridor efter klagomål om att några andra på korridoren var högljudda. En ovanligt händelserik helg!

Botaniska trädgården är fantastiskt fin och promenaden längs floden var otrolig. Glasgow är en väldigt fin stad, och väldigt intressant. Det var trevligt att gå runt med Koc och Linus som jag tror ser på stället med lite samma ögon som jag gör - mer än brittiska kursare i alla fall.

Det var väldigt skönt att umgås med gamla svenska vänner en helg, folk som redan känner mig och som jag kan prata svenska med. Jag är väldigt bekväm med engelska men det blir ändå lite en ansträngning att prata ett främmande språk dag ut och dag in när de man umgås med har vuxit upp med språket. Intressant observation.


Grammofoncocktail på Hillhead Bookclub.

Måndag. Många av de jag har träffat idag har uttryckt sig mycket positivt angående nyckelpigeutstyrseln i fredags, jag har varit på gymmet, ätit en kaka, druckit mitt kaffe och haft lite teatermojs (det är inte varje dag man spelar en korv som steker i stekpanna!)


Nyckelpigor i torsdags


En bild en kursare till mig satte ihop av medicinarna som brukar hitta på saker tillsammans. Här är typ alla jag umgås med, minus korridorare och teaterfolk men de träffar jag mycket mindre än medicinarna. Faktum är att jag känner mig som en rätt dålig korridorare som aldrig umgås med dem längre. Hmm. Jag ska göra en ansträngning någon dag.

Det är intensivt men roligt här :)

Och Meng, tack för chokladen, den är helt fantastisk och du är helt fantastisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0