Några korta saker som roar mig

  • Ceilidh - skotsk fest med mycket folkdans och kiltmänniskor, helt klockrent! Medchir, medicinska föreningen ordnade en i torsdags som jag var på med ett gäng medicinare jag börjat umgås lite med. Man mest bara hoppar och snurrar och skuttar i olika konstellationer till glad fiol- och flöjtmusik - det vill jag göra om!
  • Kilt är fullt normal högtidsdräkt och att ha följe med en kiltklädd typ till saker som freshers' ball och ceilidh borde inte förvåna mig längre.
  • Att vandra runt med en skotte i kilt och äta pizza mitt i natten. Allt blir komiskt om det involverar en person i kilt...
  • Att det, i en grupp på 15-20 personer, bildades 4 par på dansgolvet efter vi varit på ceilidh - väldigt spännande!
  • En nordirländsk kursares fascinering av Lisbeth Salander i "män som hatar kvinnor" och faktumet att vi nog pratat om detta på samtliga utekvällar tillsammans.
  • Att se "män som hatar kvinnor" med ett gäng icke-svenskspråkiga typer. En nordirländare gnällde högljutt över att vi såg den textade versionen och inte den dubbade samtidigt som han satt och åt en friterad marsbar. Jag smakade av den och ångrade mig djupt.
  • Folk äter saker som chipsmackor, makaronpaj och friterade marsbars och skrattar åt att jag dricker newcastle eller carlsberg samtidigt som de sitter och dricker corona eller cider.
  • När jag mycket arg gick ut i köket på valdagen och gnällde över sverigedemokraterna så var den kollektiva kunskapen om svensk politik på min korridor: "isn't Sweden the country that has a pirate party?"
  • Folk pratar med främlingar här, det är normalt. Jag gillar det.

Kommentarer
Postat av: Mango

Du vet att om du gifter dig med en skotte kommer han att ha kilt på ert bröllop?

Just sayin'.

2010-10-04 @ 09:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0