Haggis och skogspromenad

Nu har jag bott här i ungefär en månad. Underligt. I fredags gick jag och satte mig i ett träd vid floden Clyde och tittade på världen. Det har varit väldigt intensivt hela tiden sen jag kom hit, och även om det har varit jättekul så var det skönt att ta en lugn stund. Det kändes väldigt lustigt att sitta där vid floden och inse att jag faktiskt bor här - rätt häftigt ändå.

Häromnatten, när vi skulle köpa nattamat, fick Alasdair för sig att jag behövde en kulturell upplevelse. Det är en farlig sak. Det slutade med att vi åt pommes och friterad haggis. Mycket underligt.

Alla skottar jag träffar här hävdar att haggis är väldigt gott. Friterad snabbmatshaggis var nog inte den bästa introduktionen till haggis men jag vill prova det igen, det var inte så illa som man kan tro.

Igår vad jag, Ally, James och Julia ute och gick i skogen vid Pitlochry, ungefär 1.5 timme från Glasgow. Det var jättefint.


I utkanten av Pitlochry.


Vi gick typ 16km men besteg inga berg så det var inte så jobbigt (förutom i en uppförsbacke där jag tog typ så långa steg som var fysiskt möjligt för att hänga på eftersom Julia och James är skitlånga och Ally en väldigt van vandrare). Rätt rolig blandning av folk egentligen, Ally och James är från skotska öar (Yttre Hebriderna och Shetlandsöarna) och får för sig att typ kasta stockar och grejer ibland, Julia har gått på konsthögskola i London och jag är från Sverige, men vi råkar vara kursare i alla fall.


Vi tappade bort stigen och tog oss ner på egen hand. Ally gick före för att spana vägen och sen hittade vi bara hans väska innan han helt plötsligt hoppade ner från ett väldigt högt träd ovanför oss. Dagens chock...


River Tay, tror jag.


Glad typ på världens bästa stubbe. Det var skönt att komma iväg från staden och ut och gå lite.

I morse hade jag fyra timmar teaterrepetition, sen hängde jag i medicinbiblioteket och försökte göra lite PBL, fikade med Mel och Julia och försökte göra lite PBL till. Nu ska jag sova. Kram på er alla därhemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0