Fancy dress

Dagens mejl:

Dear residents, we have been informed that members of your flat have placed a bath in the bin outside 8 Sidlaw House. Please remove the bath by Monday 18th October and return it to where it was originally found as it cannot be disposed in the bins.

Thank you
Managers Office
Murano street student village

Jag har inte på något sätt varit involverad i detta men när jag kom hem i natt efter en kväll utklädd till nyckelpiga så hade vi ett badkar i köket. Detta badkar har sedan dess förflyttats till en soptunna utanför huset. Underligt, underligt.

Igårkväll var jag på pub crawl med medicinska föreningen. Poängen med ett pub crawl är att man går mellan olika barer och sedan hamnar på en klubb i slutet. Givetvis ska man ha ett tema också och igår var det Noas ark så alla skulle klä ut sig till djur två och två och sen periodvis gå med hopbundna ben. Också mycket underligt, men kul!

Jag och Kirsty var nyckelpigor. Faktum är att jag fortfarande är nyckelpiga för jag somnade med sminket på och bestämde mig för att det var en bra idé att gå på morgonens föreläsningar utklädd. En av mina konstigare idéer men det roade i alla fall folk. Mina planer för eftermiddagen är att städa och duscha...

Det var i vilket fall som en otroligt kul kväll igår. Det var också andra gången den här veckan jag har varit utklädd till djur! I tisdags var jag med i en produktion av Alice i Underlandet och spelade mus, iförd vit overall och mussminkning. Det blev en bra pjäs och vi hade sjukt roligt, bl.a. var det lite rappande, boyband singing om soppa och krocket med en levande boll (som tyvärr var jag - jag spendare mer tid med att rulla runt på golvet i olika sammanhang än att prata).

Skolan flyter också på, har prioriterat sociala grejer en del men förra PBL-fallet vi hade kändes riktigt bra så det var skönt. Vi pluggar i femveckorsblock och block 1 slutar nästa vecka så det känns att man har kommit igång nu.

Ikväll ska jag på en inflyttningsfest och imorgon tänker jag umgås med Linus och Koc eftersom den sistnämnda kommer och hälsar på, yay!!

Kommentarer
Postat av: Mango

HAHAHA

Alex, nyckelpiga. Hot damn. Varför går jag inte i samma klass som du längre?

2010-10-17 @ 15:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0