Tesco Maryhill

Hittills så har jag handlat min mat på Tesco Express som ligger längs Byres Road, den stora gatan nära universitetet som jag går hem längs. Det är en rätt liten affär men någon större affär (i hyfsad prisklass) har det inte funnits i närheten förrän förra veckan, och jag har inte tagit mig dit förrän idag.

Tesco Extra ligger i centrala Maryhill, en 5-10 minuters promenad från Murano, och vilken affär det är!! Det är ungefär som Coop Forum på Burlöv Center. Kanske större. De har jättemycket mat, kläder, skolsaker, leksaker, en del böcker, färdigmat, alkohol, optiker, café etc. i en enda affär. Jag kom hem med inte bara en hel massa mat utan även pärmar, färgglada pennor och en necessär.

Enda nackdelen är mängden och det låga priset på godis, kakor och alkohol i ett område som redan har väldigt mycket problem med fetma och alkoholism. Och att tescos egna märke är mycket billigare än alla andra men inte har särskilt bra kvalitet - salt och socker är de första ingredienserna i det mesta, trots att det inte borde vara det (t.ex. i buljong).

Ikväll tänkte jag göra riktig mat :D

Kommentarer
Postat av: Marika

Dit får vi gå nästa gång jag kommer.

2010-11-15 @ 17:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0