Snö och asbest

Vi har en hel del snö här. I helgen gick jag runt i mina vandringskängor men igår tog jag mina vanliga vinterskor på morgonen. Dålig idé. Det visade sig att de inte hade något grepp alls, jag hade trillat innan jag ens lämnat Murano. Jag kommer inte ens ihåg hur många gånger jag trillade på vägen men det var några stycken. Gick med några kursare som hade rätt roligt i alla fall. När jag skulle hem blev jag fångad av en främling innan jag ens gått fem meter... Nu kör jag på stövlar.



Utanför mitt fönster i söndags.


Jag och Claire gjorde snöänglar innan vi stack och julhandlade på stan (också i söndags)


House of Fraser var väldigt juldekorerat

Igår hade vi fest med vår klass. Eftersom vi är indelade i tre grupper (A, B och C) så var det ABC-tema, alltså skulle man klä ut sig till något som började på den bokstaven ens grupp har. Jag är i grupp A och eftersom jag inte pallade göra en tillräckligt bra hatt för att vara sparris (asparagus) så bestämde jag mig av någon anledning för att vara asbest.

Andra typer man stötte på under kvällen inkluderade aubergin, alkoholister, Barbie, Britney Spears (utklädd kille), Barack Obama, binary, bastard, arkeolog, ko, julgran, Amidala från Star Wars, adventskalender, trafikkon etc. Jag träffade också en utklädd till kartong och talade om för honom att jag var dålig för honom. Och i morse hittade jag en sked i min ficka som jag snott från "cutlery".


Jag igårkväll.

Kommentarer
Postat av: Mango

Haha, Julias klass hade tackfest för sina nollningsfaddrar, med tema A. Då körde hon också på Amidala :D

2010-12-01 @ 23:11:03
Postat av: Alex

Aah, jag kommer ihåg att jag pratade med henne om det så först när jag fick höra vårt tema tänkte jag att jag hade massa bra idéer, sen insåg jag att typ alla var på svenska...

2010-12-01 @ 23:59:32
URL: http://flygandegurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0