Någon har druckit av min mjölk!

Tänk er rubriken med Prins Johns röst, ni vet, han från Robin Hood som skriker om att någon har stulit allt hans guld.

Nåja, det är inte mycket mjölk någon druckit och åtminstone kom jag inte ut i köket och skulle göra mackor på morgonen och hittade mitt smörpaket och mitt skinkpaket tomma på golvet. Jag var väldigt ilsken den morgonen. Men, en av mina grannar erkände att det nog varit hans kompisar som ätit upp min mat och köpte ny. Så det var ju lugnt.

Just nu är köket smutsigt och fullt med flaskor. Det var Halloween så folk var ute igår och då blir det så. Men det är okej för folk städar efter sig också.

Halloween var också en lustig historia - folk tar det där med att klä ut sig på allvar här (och för en del tjejer innebär det en ursäkt att ha på sig korsett och korta kjolar...)! Fredag, lördag och söndag har man sett utklädda människor lite här och var. Jag var en tidning i fredags och zigenare/magdanserska igår. Min favorit var dock en annan svensk medicinare som hade en massa söndriga flingpaket på sin tröja med knivar instuckna och lite röd färg - han var en cereal killer! Banan, död rödluvan, action man, avatarfigurer, smurfar, hippies, disneyfigurer, pirater, superhjältar, mexikansk brottare, sjöjungfru, pedofil, diverse djur, sotare, romare, amerikansk fotbollsspelare, Arthur Dent, iron man och 33 chilenska gruvarbetare är exempel på annat intressant jag har stött på i helgen...

Annars har det bästa med helgen varit att umgås med mamma, vi shoppade, hittade ett slott någonstans utanför Glasgow och bara myste. Det är trevligt att prata med människor som verkligen känner en ibland, det är så otroligt mycket nytt här ändå.

Nu ska jag ta en tupplur, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0