Guy Fawkes & bal

I fredags var det Guy Fawkes Day, vilket innebar att det smällde raketer typ hela kvällen.

Vad jag vet om Guy Fawkes är egentligen begränsat till vad jag har lärt mig när jag av V for Vendetta men det verkar mest gå ut på att tända fyrverkerier för att fira att Guy Fawkes inte lyckades spränga parliamentet  för några hundra år sedan. Rätt underlig tradition måste jag säga. Irländarna firar den inte. En irländsk kursare förklarade bestämt för mig i cafeterian att man inte alls ska fira att engelsmännen brände en katolik på bål.

Irländare är roliga. Det är enkelt att ta sig till Glasgow från Nordirland och Irland och det är sjukt många irländare här. Det finns ett lustigt gäng irländska killar i min klass. Vi var en del som var på en medicinarbal igår och fyra irländska killar dök upp i kostym, hatt och solglasögon med ett rosa band om armen där det stod "Ireland" och fanns en bild av det irländska stadsvapnet. De blev tillsagda flera gånger under kvällen att dämpa sig eftersom de hela tiden började sjunga irländska folkvisor och dylikt. Väldigt roliga typer...!

Jag kan också meddela att jag överlevde hela gårkvällen i 11cm höga klackar. Det gör fortfarande ont, men det känns som en bedrift!

En mer negativ  sak är att mitt rum är kallt. Elementet funkar inte och det var inte ens särskilt bra innan det la av. Jag sitter i skrivande stund med underställ, pyjamas, fleece, yllestrumpor och halsduk och jag fryser. Så det är dags att krypa ner under mina två duntäcken och två filtar och försöka få upp värmen. God natt!

Kommentarer
Postat av: David

Jag önskar dig en duktig rörmokare (alt. annan person som kan fixa element) och en efterföljande högre (och mer konstant) rumstemperatur :)

2010-11-08 @ 21:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0