The Pogues

Jag har lyssnat på The Pogues en del i flera år. Igår gick jag och såg dem här i Glasgow. Trodde nog aldrig jag skulle se dem live - för att vara ärlig så trodde jag inte att de spelade så mycket längre eftersom sångaren, Shange MacGowan, är rejält nersupen och knappt har några tänder. Han stod upp under konserten igår och man kunde höra en del av det han sjöng - jag har hört att det är ovanligt.

Jag gick med fem irländska killar från min klass. Ett par av dem sjöng redan på tunnelbanan och allihop tog av sig sina tröjor under konserten. Så där stod jag och fem halvnakna irländare och skrålade. Men vilken bra konsert det var!! The Pogues är ett fantastiskt band och de spelade alla mina favoritlåtar - helt underbart! Och "Fairytale of New York" var riktigt kul att se live också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0