Muranognäll

Vattenledningarna har frusit sönder så det finns inga fungerande tvättmaskiner på Murano. Här bor 1300 studenter. Suck.

Halv fem i morse gick brandlarmet. Fem var jag tillbaka i sängen och precis när jag höll på att somna gick brandlarmet igen. Sammanlagt blev det typ en timme som vi stod ute och frös, efter att vi lyckats ta oss ut till parkeringen trots att det bara var is framför byggnaden. Antagligen var det en felaktig detektor, igen. Suck.

Fast något som är bra med Murano är att så många bor här att man har alltid nån att ta taxi hem med efter en utekväll. Och ikväll ska jag bara gå över vägen och sätta mig i ett kök med några irländare och dricka glögg tror jag. Är för trött och förkyld för något annat i alla fall.

Haha, i morse när jag hade jättejättebråttom till skolan och sprang ut genom dörren så kom en kursare körarandes på min gata för att lämna en väska till någon som bor här och hade glömt den i hans bil igår. Helt plötsligt fick jag skjuts till skolan och hann i tid. Himla bra tajming.

Kommentarer
Postat av: Mango

Åtminstone bor du nära skolan. Och slipper pendla med Skånetrafiken, som öppnar Citytunneln men samtidigt sinkar alla andra resenärer med alla tabelländringar och förseningar som tunnelbytet medför.

Dessutom är det minusgrader här igen.

Och jag har tenta på årets mörkaste dag.

Som bara är en liten del av vår stora tenta.

Som jag inte har pluggat till.

</rant>

2010-12-14 @ 18:30:01
Postat av: Mango

Å andra sidan kommer du hem snart <3

2010-12-14 @ 18:30:37
Postat av: Alex

Hyfsat nära skolan, fast jag hoppas på att bo ännu närmare nästa år, lever nästan i biblioteket så det skulle vara smidigt :)



Vi har också minusgrader... Men jag har inte tenta och jag såg the Pogues igår och jag kommer hem snart så det är lugnt. Lycka till på tentan :)

2010-12-14 @ 21:10:14
URL: http://flygandegurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0