Lunchrast

The atrium (medicincafeterian) är stängd sen igår, det finns inga mackor på Marks & Spencer, inga mackor på Greggs och därmed en del kö på Subway. Det är typ tio minusgrader ute vilket man reagerar på med förfäran (och med att fråga mig om det är som i Sverige). Skottland står i princip stilla. Trafiken på motorvägen mellan Edinburgh och Glasgow verkar stått stilla sen igår morse mer eller mindre. Alla som ska ha tenta den här veckan (de flesta andra ämnen har två tentaperioder om året, vi har bara en) har fått det uppskjutet till januari. Tokigt.

Kommentarer
Postat av: Mango

Och mina klasskompisar gnäller om att vi inte kan hantera snö i Skåne.. D:

Här är det faktiskt plusgrader just nu. Positivt överraskad.

2010-12-07 @ 16:56:16
Postat av: Alex

Haha, t.o.m. sydsvenskan skriver om att Skottland inte vet vad de ska gora just nu...



Skane ar inte jattebra pa det dar med sno heller, men Skottland ar episkt daliga. Fast, for att vara lite rattvis sa star det i sydsvenskans artikel att det har ar varsta snoovadret i Skottland sen 60-talet

2010-12-07 @ 17:11:25
URL: http://flygandegurka.blogg.se/
Postat av: David

Jag lyckades faktiskt cykla till min tenta igår, snöröjningen i Lund är rätt bra när kommunen väl fattat att det snöar :)

Synd det där med mackorna... jag har kommit på att Widerbergs gör jättegoda baguetter.

2010-12-08 @ 21:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0