"Du borde vara van vid..."

Det är skitkallt här just nu. Ungefär så kallt som hemma låter det som när jag pratar med föräldrarna. Jag har inte så mycket emot det när jag är ute - jag gillar snö - men jag gillar inte att det är typ sexton grader eller nåt på mitt rum.

Något som jag däremot tycker är nästan ännu värre är att jag flera gånger varje dag får höra från något håll att jag, som kommer från Sverige, borde vara van vid snön/halkan/kylan/annat väderrelaterat. Det börjar bli en utmaning att svara artigt på det.

När jag kom in i köket innan ikväll och sa att det var skitkallt ute så sa min korridorare att så är det väl i Sverige. Jag informerade honom om att det var typ femte gången någon sagt det till mig idag och att vädret-hemma-är-ungefär-som-här-fast-kanske-lite-kallare-men-jag-är-från-den-varma-södra-delen-av-Sverige-och-i-vilket-fall-som-tycker-jag-det-är-kallt. Det är min standardramsa. Ifall folk inte säger att jag borde vara van vid kylan när jag klagar på inomhustemperaturen det vill säga. Då talar jag om för dem att vi faktiskt isolerar våra hus i Sverige.

Just nu sitter jag vid skrivbordet i underställ, pyjamas, fleece och yllesockar och huttrar. De isolerar banne mig inte sina hus här. Nu ska jag krypa ner i sängen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hm... Man vänjer sig ALDRIG! Vissa gillar snö och kyla, andra inte.

Sen är det ganska tramsigt att inte isolera sina hus ordentligt. Sa hon som bara isolerat halva huset än så länge ;-)

2010-12-03 @ 11:59:48
Postat av: Mango

Laax! Skype! I helgen! Okej!



(Och frys inte ihjäl.. Här har det varit ner på -10)

2010-12-03 @ 14:09:43
Postat av: Alex

Hahaha, Eva, har ni bara isolerat halva ert hus??



Jag köpte en portabel värmefläkt idag - livräddare!!



Meng, alldeles för längesen vi pratade!! Jag ska på en avskedsfest imorgon, kanske kan va hemma på kvällen, annars ska jag försöka vara inne i veckan också, hemskt detta!!

2010-12-05 @ 01:07:21
URL: http://flygandegurka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0