Dagens misstag

Läppstift + CPR = kladdig docka...

För övrigt har jag ingen skola i eftermiddag p.g.a. vädret, för många studenter och lärare kan inte ta sig hit. Igår och idag har en massa grejer varit inställda. Skottland är helt lamslaget av snön - universitetet ställer in grejer, cafeterian har stängt, affärer stänger, bilarna kör sakta efter att de fått knuffas igång, kollektivtrafiken kör inte alls och jag hörde en taxichafför säga igår att bara sex taxis funkade i hela Glasgow...

Det lustiga är att det inte ens är så himla mycket snö. Men ingen har vinterdäck och de är inte vana vid snöröjning. En kursare som bott här hela livet sa till mig igår att han aldrig varit med om en sån här vinter, även om förra också var rätt illa. Dock så är det faktiskt kallt, kring -10-15 i morse och ska inte bli varmare än -6 idag. Northfacejacka och benvärmare var bra när jag skulle till skolan. Men det ska bli plusgrader torsdag och framåt.

Jag gillar personligen fortfarande snön, fast det är synd om alla som drabbas av den. Hur är läget hemma? Nästa helg hoppas jag vädret tar det lugnt, då ska Europas flygplatser vara öppna så vi kan ta oss hem allihop...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0